Aktuality

Zisťovali sme, či Slováci milujú dezinformácie. Prečítajte si 6 zaujímavých myšlienok, ktoré odzneli na prvej diskusnej Večernej univerzite

Máme za sebou prvý diel zo série diskusných formátov, ktorých cieľom je predstaviť spoločensky dôležité témy očami odborníkov z UCM aj externými hosťami.

Podujatie sa uskutočnilo v utorok 12. marca v Malom Berlíne, ktorý vďaka skvelým hosťom a dramaturgii naplnil svoju kapacitu. O dezinformáciách v kontexte slovenskej spoločnosti prišli diskutovať sociológ Michal Vašečka, expert na sociálne siete a dezinformácie Jakub Goda a náš kolega, odborník na fake news, Miroslav Kapec. Diskusiu moderoval pedagóg z FMK UCM Branislav Oprala.

Diskusia prebehla v odbornej a veľmi priateľskej atmosfére. Hostia spolu s moderátorom prešli všetky aspekty šírenia hoaxov a dôvery dezinformácií na Slovensku, od historického, sociologického kontextu, až po aktuálne otázky ruskej propagandy a kontroly sociálnych sietí. V závere dostali priestor aj divácke otázky a následne neformálna diskusia divákov a diskutujúcich pri ochutnávke vín, ktoré zabezpečili študenti z Inštitútu manažmentu UCM. 


Záznam z diskusie si môžete pozrieť tu: 

Vypočuť diskusiu ako podcast:

Zároveň by sme vás radi pozvali na ďalšiu Večernú univerzitu vol. 2, ktorá sa uskutoční 16. apríla o 18:00 v Malom Berlíne. Témou bude syndróm vyhorenia a pozvanie zatiaľ prijali psychológovia z externého prostredia, ale taktiež kolegyňa Dr. Ivana Mirdalíková z Katedry psycholoģie na Filozofickej fakulte UCM v Trnave.


 6 najzaujímavejších myšlienok z diskusie: Milujú Slováci dezinformácie?

  1. V dezinformačných médiách málokedy vidíme investigatívnu alebo reportážnu prácu. V ich obsahu nie je žiadna pridaná hodnota. (Jakub Goda)
  2. Vidieť za všetkým nejaký skrytý plán je u niektorých ľudí jednoducho predispozícia. (Michal Vašečka)
  3. Dezinformačné médiá nechcú informovať, ale len presviedčať. (Miroslav Kapec)
  4. V EÚ je zhoda, že ľudia by mali mať slobodu slova, ale nie je zhoda, aby ju mali aj ruskí boti. (Jakub Goda)
  5. Slovensko je obeťou zvláštneho typu podnikania, ktorého predmetom sú sociálne siete. Je to priestor, kde prichádza k bodyshamingu, k nenávistným prejavom na dennej úrovni, ktoré nie je možné skontrolovať. Sociálne siete boli vymyslené na to, aby to produkovali peniaze za akýchkoľvek okolností. (Michal Vašečka)
  6. Slováci milujú dezinformácie viac ako iní, ale stále tu vidím priestor na zlepšenie. Nie je všetko také zlé ako to vyzerá. (Miroslav Kapec)
Vložil: Andrej Brník
Zodpovedná osoba: Mgr. Magdaléna Švecová, PhD.
Zdroj: PR UCM
Dátum vloženia: 14.3.2024