Aktuality
Zisťovali sme, či Slováci milujú dezinformácie. Prečítajte si 6 zaujímavých myšlienok, ktoré odzneli na prvej diskusnej Večernej univerzite
Máme za sebou prvý diel zo série diskusných formátov, ktorých cieľom je predstaviť spoločensky dôležité témy očami odborníkov z UCM aj externými hosťami.
Podujatie sa uskutočnilo v utorok 12. marca v Malom Berlíne, ktorý vďaka skvelým hosťom a dramaturgii naplnil svoju kapacitu. O dezinformáciách v kontexte slovenskej spoločnosti prišli diskutovať sociológ Michal Vašečka, expert na sociálne siete a dezinformácie Jakub Goda a náš kolega, odborník na fake news, Miroslav Kapec. Diskusiu moderoval pedagóg z FMK UCM Branislav Oprala.
Diskusia prebehla v odbornej a veľmi priateľskej atmosfére. Hostia spolu s moderátorom prešli všetky aspekty šírenia hoaxov a dôvery dezinformácií na Slovensku, od historického, sociologického kontextu, až po aktuálne otázky ruskej propagandy a kontroly sociálnych sietí. V závere dostali priestor aj divácke otázky a následne neformálna diskusia divákov a diskutujúcich pri ochutnávke vín, ktoré zabezpečili študenti z Inštitútu manažmentu UCM.
Záznam z diskusie si môžete pozrieť tu:
Vypočuť diskusiu ako podcast:
Zároveň by sme vás radi pozvali na ďalšiu Večernú univerzitu vol. 2, ktorá sa uskutoční 16. apríla o 18:00 v Malom Berlíne. Témou bude syndróm vyhorenia a pozvanie zatiaľ prijali psychológovia z externého prostredia, ale taktiež kolegyňa Dr. Ivana Mirdalíková z Katedry psycholoģie na Filozofickej fakulte UCM v Trnave.
6 najzaujímavejších myšlienok z diskusie: Milujú Slováci dezinformácie?
- V dezinformačných médiách málokedy vidíme investigatívnu alebo reportážnu prácu. V ich obsahu nie je žiadna pridaná hodnota. (Jakub Goda)
- Vidieť za všetkým nejaký skrytý plán je u niektorých ľudí jednoducho predispozícia. (Michal Vašečka)
- Dezinformačné médiá nechcú informovať, ale len presviedčať. (Miroslav Kapec)
- V EÚ je zhoda, že ľudia by mali mať slobodu slova, ale nie je zhoda, aby ju mali aj ruskí boti. (Jakub Goda)
- Slovensko je obeťou zvláštneho typu podnikania, ktorého predmetom sú sociálne siete. Je to priestor, kde prichádza k bodyshamingu, k nenávistným prejavom na dennej úrovni, ktoré nie je možné skontrolovať. Sociálne siete boli vymyslené na to, aby to produkovali peniaze za akýchkoľvek okolností. (Michal Vašečka)
- Slováci milujú dezinformácie viac ako iní, ale stále tu vidím priestor na zlepšenie. Nie je všetko také zlé ako to vyzerá. (Miroslav Kapec)