Často kladené otázky
Čo je AIS?
AIS je akademický informačný systém, ktorého úlohou je pomáhať riadiť štúdium na fakulte resp. univerzite.
Kde "nájdem" AIS?
Akademický informačný systém je webová aplikácia a nachádza sa na adrese https://ais2.ucm.sk.
Odkaz na AIS je možné nájsť aj na webovej stránke UCM http://www.ucm.sk.
Všimnite si, že adresa AIS nezačína s www. HTTPS v adrese znamená, že komunikácia medzi Vašim počítačom a AIS bude prebiehať šifrovane.
Čo potrebujem nato, aby som mohol používať AIS?
- Nato, aby ste mohli používať AIS musíte byť riadnym študentom UCM resp. mať platný preukaz študenta UCM.
- Mať prístup k internetu.
- Mať správne nakonfigurovaný internetový prehliadač (Internet Explorer alebo Mozilla Firefox) - pozrite si manuály.
- Je vhodné mať nainštalovaný kancelársky balík pre niektoré výstupy AIS.
- Mať svoje prihlasovacie meno a heslo.
Čo robiť, ak sa nemôžem prihlásiť do AIS?
- Nepoužívajte v hesle diakritiku!
- Overte si, či Váš počítač má funkčné internetové pripojenie.
- Niektoré vírusy alebo spyware a iný škodlivý softvér môžu brániť správnemu fungovaniu zobrazovania internetových stránok.
- Ak používate firewall, overte si, či je smerom do internetu povolený protokol HTTPS resp. port 443.
- Overte si, či sa snažíte prihlásiť do AIS UCM a nie do AIS inej univerzity (v adrese musí byť .ucm.sk).
- Proxy servery môžu brániť prístupu k AIS. Konzultujte so svojim poskytovateľom pripojenia do internetu.
- Poznáte svoje prihlasovacie meno a heslo?
- V prípade, že sa Vám nezobrazí úvodná stránka AIS, ale iná stránka áno, overte si, či na stránke UCM nie je oznámená odstávka alebo porucha AIS. Ak nie, kontaktujte helpdesk.
Niektoré časti, okná, funkcie v AIS mi nefungujú!
- Overte si, či to čo chcete (urobiť, vidieť) je prípustné v danom okamihu. V AIS si pozrite harmonogram, ktorý popisuje, ktoré akcie/činnosti
sú kedy prístupné. - Overte si, či je lokalita .ucm.sk v dôveryhodných zónach Vášho internetového prehliadača a taktiež je vypnuté blokovanie vyskakovacích okien
pre lokalitu .ucm.sk - pozrite si manuály. - Prehliadače iné ako Internet Explorer a Mozilla Firefox môžu mať problémy pri zobrazovaní obsahu AIS.
- Internet Explorer môže namiesto otvorenia stránky ponúkať stiahnutie súboru. V tomto prípade si pozrite toto, alebo zresetujte nastavenia Internet Explorera a vypnite Phishing Filter (menu Nástroje -> Možnosti siete Internet -> Spresnenie). Alternatívne môžete použiť prehliadač Mozilla Firefox.
- Ak sa po kliknutí na voľbu zobrazia len presýpacie hodiny, skúste použiť prehliadač Internet Explorer. Ak ho už používate, overte si, či je správne nastavený (videomanuál ako nato je vyššie).
- Prístup k funkciám AIS je podmienený prístupovými právami. Štandardne má študent prístup len k administrácii svojho štúdia na UCM.
V AIS mi chýba ...!
- Chýba mi hodnotenie (známka) predmetu! Kontaktujte príslušného skúšajúceho predmetu.
- Nemôžem si zapísať predmet XY, lebo nie je v ponuke! Kontaktujte príslušné študijné oddelenie UCM.
- Chýbajú mi základné informácie o predmete! Kontaktujte katedru, ktorá zabezpečuje výučbu predmetu.
- Niečo iné... Kontaktujte helpdesk.