04. 11. 2010
3.11.2010 - 4.11.2010 Konferencia Nové trendy v marketingu, 3. – 4. november 2010, Smolenice
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave organizuje každoročne dvakrát do roka medzinárodnú vedeckú konferenciu už tradične na Smolenickom zámku v Smoleniciach. Na jar sa koná konferencia s masmediálnou problematikou a na jeseň je pripravovaná marketingová.
Konferencia Nové trendy v marketingu. Dôsledky hospodárskej krízy – výzva pre marketing zaznamenala tento rok svoj úspešný siedmy ročník. Uskutočnila sa pod záštitou predsedu Trnavského samosprávneho kraja Tibora Mikuša. Novinkou v tohtoročnom programe, ktorý rozšíril jednotlivé sekcie Nové trendy v marketingovej komunikácii (garanti: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. a doc. Ing. Alena Kusá, PhD.), Špecifiká regionálneho a neziskového marketingu (garanti: doc. Ing. Anna Zaušková, PhD. a Ing. Miroslava Vaštíková), Médiá v čase krízy – zodpovednosť a reflexia (garanti: doc. PhDr. Slavomír Magál, CSc. a prof. Mgr. Malgorzata Luszczak, Dr.) a sekcia Interakcia masmediálnej a marketingovej komunikácie (garanti: doc. Ing. Rudolf Rybanský, CSc. a doc. Ing. Renata Nováková, PhD.), bola sekcia zameraná na na disemináciu výsledkov projektu cezhraničnej spolupráce deviatich krajín Medzinárodnej kooperačnej siete vzdelávacích a výskumných inštitúcií s podnikmi Autoclusters spoločne s ďalšími aktérmi automobilového priemyslu.
Sekciu Marketing a inovácie – transfer poznatkov z projektu AUTOCLUSTERS garantoval Ing. Štefan Chudoba, PhD. Cieľom tohto projektu, implementovaného za podpory programu South East Europe (ktorý je spolufinancovaný z fondov Európskej únie), je vytvorenie prvej automobilovej siete v juhovýchodnej Európe. V rámci transferu poznatkov prispieva k zbližovaniu univerzít, výskumných ústavov a inštitúcií, malých a stredných podnikov, čo možno považovať za progresívny prístup v spájaní teórie a praxe a následnej utilitarizácie výskumných projektov.
Konferencie sa zúčastnili odborníci zo Slovenska, Českej republiky, Rakúska, Chorvátska, Poľska, Maďarka, Talianska a Fínska. Celkový počet záujemcov a priamych účastníkov konferencie prekročil úctyhodné číslo 257 účastníkov (57 organizácií; 32 škôl a 25 inštitúcií) a ako uvádzajú organizátori, ide o doposiaľ najvyššiu účasť.
Bohatý program konferencie reflektoval zmeny v marketingu vyplývajúce zo súčasnej zložitej ekonomickej situácie a prostredníctvom vystúpení, príspevkov a podnetných diskusií pomáhal hľadať odpovede a riešenia s čo najefektívnejšími výsledkami.
Konferencie sa aktívne zúčastnil so svojím príspevkom Kríza stráca dych – príležitosť pre marketing aj rektor Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, doc. Ing. Jozef Matúš, CSc. Na stretnutí s vedením Fakulty masmediálnej komunikácie po skončení rokovania v sekciách vyslovil spokojnosť s úrovňou konferencie. Poďakoval novej pani dekanke, PhDr. Dane Petranovej, PhD., za pokračovanie vo vybudovanom systéme konferenčných podujatí nastavenom počas svojho pôsobenia vo funkcii dekana a zachovania tradície niekoľkoročných snažení. Pán rektor tiež pozitívne zhodnotil organizačné zabezpečenie podujatia na vysokej profesionálnej úrovni a rovnako kladne vnímal aj jeho odbornú stránku a kvalitné vedecké výstupy účastníkov.
Rokovací deň siedmeho ročníka konferencie s marketingovou problematikou tretieho novembra 2010 považuje rektor Univerzity sv. Cyrila a Metoda za neklamný signál odbornej verejnosti o pevnom a kľúčovom mieste Fakulty masmediálnej komunikácie medzi tými najpovolanejšími v šírení progresu a inovácií v oblasti marketingovej komunikácie na Slovensku.